17 października, piątek

19:00

Sala kameralna

Koncert kameralny

Program

Claude Debussy Arabesque No. 1
Uno Alexander Vesje
Poems from a City 
V. Skyline
Marcel Grandjany The Colorado Trail op. 28
Gabriel Fauré Impromptu D-dur no. 6 op. 86
Claude Debussy Clair de Lune z Suite bergamasque
Camille Saint-Saëns Dance macabre op. 40
Arturo Marquez Danzón no. 2
Maurice Ravel (opr. Martina Forni) Moja matka gęś (Ma mère l’Oye) M. 60. 
Carlos SalzedoTango & Rumba z Suite of Eight Dances
Enrique Granados (opr. Carlos Salzedo) Danza Española no. 5
Josef Molnar Humoresque
Henriette Renie Les Pins de Charlannes
Pharrell Williams Happy


Wykonawcy

Malwina Lipiec-Rozmysłowicz harfa

Zuzanna Pierzak harfa

Zuzanna Wąsiewicz harfa

Magda Koziej harfa

Wieczór z czterema harfami rozpoczniemy brzmieniami orientu, jednak w impresjonistycznej odsłonie, a mowa tu o dziele Claude'a Debussy’ego Arabesque no. 1, w niezwykłym aranżu na cztery harfy. Chwilę później przeniesiemy się na północ i usłyszymy odgłosy miasta w utworach V. Skyline oraz Poems from a City współczesnego, norweskiego kompozytora, harfisty Uno Alexandra Vesje. Następnie zabrzmi Fantazja na harfę The Colorado Trail amerykańskiego kompozytora i harfisty Marcela Grandjany, niosąc ze sobą rześki podmuch górskiego powietrza. W dalszej części koncertu królować będzie muzyka francuska, a rozpocznie go Impromptu op. 86 Gabriela Fauré. Po nim Claude Debussy zabierze nas w III cz. Suite bergamasque Clair de Lune w niezwykle intymną podróż w blasku księżyca. W iście  francuskim stylu, przejdziemy do baśniowego świata Maurice'a Ravela i jego suity Moja matka gęś w aranżacji Martiny Forni. Spojrzymy na harfę w wielu odsłonach – od klasyki po współczesność. Poznamy jej niezwykłe możliwości dzięki Tango & Rumba Carlosa Salzedo, Humoresque Josefa Molnara czy Les Pins de Charlannes Henriette Renie. Dzisiejszego wieczoru zabrzmi również światowy przebój Pharrella Williamsa Happy, ukazując anielski instrument w zupełnie nowej odsłonie. Nie zabraknie również klasyki w mistrzowskim wykonaniu – Enrique Granados i jego Tańca hiszpańskiego nr 5 (Andaluza), w aranżacji Carlosa Salzedo.


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu Muzyka, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.


Dofinansowano ze środków Budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

Nadchodzące wydarzenia